Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dopravní stavby - Most u stanice metra Zličín

Pozemky pro stavby se nyní vykupují za vysokou cenu, ale i před 30 lety byly ceny vysoké. Mnohé peníze změnili, některé ne. Nyní stojí most už 28 let a potřebuje rekonstrukci. Co dál dopravně nejen s mostem, ale s celým územím?

Před dokončením metra trasy B do stanice Zličín (otevřeno v listopadu 1994), bylo potřeba postavit i přemostění Radlické radiály a dopravně napojit nově vznikající komunikace, P+R, autobusové nádraží na Radlickou radiálu. Tedy na její hotovou část od Jinonic směrem na D5. Dnes je v celém prostoru kolem stanice metra a kolem tohoto mostu obrovské množství obchodů (obchodních domů) jako jsou Globus, IKEA, Metropole Zličín a mnohé další, včetně bydlení. Před 30 lety tam byla obrovská hala ČKD, vlastně už Siemens a pak už jen pole, pole a pole. V roce 1991 vyšel restituční zákon a dost rychle byla pole navrácena původním vlastníkům, nebo dědicům. Pozemky pro stavbu měly jediného vlastníka. Jednání nebyla jednoduchá, ale cena těchto pozemků byla dost vysoká, navíc budoucí most umožnil vstup na pozemky vlastníka dalším investorům. Vlastník jim pak prodal další pozemky. Jeho tvrzení, že pole dále od metra nechá jako pole, platí i dnes. Pole nejen prodával, ale taky obdělává a někdy i on sám. Most bude muset projít už celkovou rekonstrukcí. Myslím, že nejen most, ale je nutné vyřešit i ve spolupráci s investory v dané oblasti, dopravně celé území. Dnešní situace je tristní, investoři by se rádi rozšířili, staví se byty a ještě se stavět bude. To všechno je nutné vzít v úvahu. Jeden zajímavý projekt řešení mostu a všech vazeb včetně metra v tisku proběhl, ale asi zůstal u někoho v šuplíku.

 

Trochu politiky

Začalo astronomické jaro, ale také začal volební podzim. Volby komunální a jedné třetiny senátorů. Většina vesnic, některá menší i větší města si dokáží dohodnout koalice, hnutí, společenství a pomoci si. Stranické volby budou ve velkých městech a nejdůležitější asi určitě v Praze. Vypadá to z mého hlediska, že bude z čeho vybírat, že neskončí volby trochu patem, jako posledně. Že bude koho vybírat a to včetně programu. Nejhorší je, když je člověk bezradný a pak i v Praze volí Hnutí pro něco. Volit Hnutí pro..... v Praze mi připadá jako útěk z rozhodnutí. Bohužel nevím pořádně co volím, většinou ani neznám program, nebo ani není. Věřím, že letos na podzim si bude mít volič z čeho vybrat a nejen utéct ke Hnutí pro něco.

 

Autor: Josef Kutil | neděle 27.3.2022 21:43 | karma článku: 7,13 | přečteno: 155x
  • Další články autora

Josef Kutil

Dopravní stavby – metro I.D – práce před zahájením stavby (II)

Pracemi před zahájením stavby metra I.D jsem se zabýval již v minulém blogu. Byly to hlavně pasportizace a příprava monitoringu. Dnes bych se chtěl zaměřit na stavbu.

22.11.2022 v 11:25 | Karma: 5,84 | Přečteno: 138x | Diskuse| Cestování

Josef Kutil

Dopravní stavby – metro I.D, práce před zahájením stavby

Před každým zahájením, zvláště tak velké dopravní stavby, je nutné provést (mimo zajištění úředních povolení) řadu odborných činností. Myslím teď to skutečné zahájení stavby, ne to slavnostní.

17.11.2022 v 22:57 | Karma: 4,77 | Přečteno: 155x | Diskuse| Politika

Josef Kutil

Dopravní stavby – metro IV. B Českomoravská – Černý most

Výstavba tohoto úseku metra začala v roce 1989 a potýkala se po celou dobu s finančními problémy a byla uváděna do provozu postupně.

26.10.2022 v 8:38 | Karma: 10,26 | Přečteno: 160x | Diskuse| Politika

Josef Kutil

Dopravní stavby - obklady za stanicí metra Smíchovské nádraží

V roce 1985 se otevírala trasa metra I.B a architektura stanic byla tomuto přizpůsobena. Tím nejhorším byla stanice Moskevská, dnes Anděl. Stanice Smíchovské nádraží byla vyjímkou.

4.10.2022 v 8:38 | Karma: 9,62 | Přečteno: 304x | Diskuse| Politika

Josef Kutil

Dopravní stavby – povodně v metru 2002 (2. část)

Jak se obnovovaly zatopené stanice metra po povodních v srpnu 2002 a zásadní problémy s tím spojené.

26.9.2022 v 9:07 | Karma: 7,25 | Přečteno: 126x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Hromadná nehoda u letiště blokuje Pražský okruh, jedno z aut je na střeše

29. dubna 2024  16:33,  aktualizováno  17:56

Všechny složky integrovaného záchranného systému zasahovaly na 27. kilometru Pražského okruhu, kde...

Řidič auta taženého na laně si zamkl volant, neovladatelný vůz skončil v kolejišti

29. dubna 2024  17:52

K neobvyklé nehodě vyjížděli policisté a hasiči na místo nedaleko Hanušovic na Šumpersku, kde...

Česko a Německo sdílí pohled na válku Ruska proti Ukrajině, řekl Pavel

29. dubna 2024  6:03,  aktualizováno  17:20

Česko a Německo podle prezidenta Petra Pavla sdílí pohled na válku Ruska proti Ukrajině, na...

Čarodějnice bez ohňů? V části Česka vydali zákaz, hrozí požáry

29. dubna 2024  15:14,  aktualizováno  17:02

Ve Středočeském kraji se od úterý nesmí zapalovat oheň, a to ani na zahradách v blízkosti lesa nebo...

  • Počet článků 16
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 201x
Jmenuji se Josef Kutil a jsem ročník 1960. Absolvoval jsem stavební fakultu ČVUT. Víc jak deset let jsem strávil v Inženýringu dopravních staveb a.s. na přípravě a realizace velkých, převážně dopravních staveb v Praze. Na výstavbě metra pracuji dál a snažíme se zahájit stavbu metra D v Praze.

Seznam rubrik