Dopravní stavby - obsluha Bohnic metrem?
V 90.letech se stavěla trasa metra IV.B Českomoravská - Černý most a bylo nutné rozhodnout co stavět dál, jakou trasu a kam. Vědělo se, že to bude pokračování za Holešovicemi, ale buď na náhorní plošinu do Bohnic, nebo do Kobylis. Hodně materiálů bylo zpracovaných, některé se dělaly nově. Chybělo závěrečné porovnání, technické, ekonomické a rozhodnutí. Varianty byly do Bohnic s doplněním autobusové, tramvajové, případně trolejbusové dopravy. Varianty byly do Kobylis a dále Ládví. Varianty byly i větvení metra a obsluha obou plošin. Do toho vstoupil tehdejší Útvar hlavního architekta, že by měla být stanice Troja na břehu Vltavy, která by obsluhovala ZOO. Stávající metro může jezdit v maximálním stoupání necelé 4% a z toho vyplynulo, že stanice na náhorní plošině by byla v hloubce cca 50 metrů pod povrchem. To nešlo, dopravně to už nevycházelo. Došlo to až tak daleko, že se stanice udělá pod Vltavou a v Troji budou jen výstupy. To už bylo příliš scestné. Nakonec se dodělalo dopravní, ekonomická posouzení a rovněž další rozvoj. Rozhodlo se, že metro do Bohnic nepojede a obsluha bude z Kobylis tramvajovou, nebo trolejbusovou dopravou. Tyto projekty obsluhy Bohnic se nakreslily a měly i svá vydaná povolení. Jen k realizaci nikdy nedošlo a stále jezdí autobusy. Pro pokračování trasy C směrem do Kobylis a Ládví rozhodla možnost dalšího pokračování do oblasti Proseka a dále k tehdy propagovanému budoucímu Výstavišti. Na konci roku 2020 jsem se dočetl, že se zpracovává studie prodloužení tramvaje na Bílou Skálu k možná budoucí lanovce z Podbaby. Jen autobusy v Bohnicích zůstanou. Asi dobré pro cestu do Libně a Vysočan, ale ten kdo přijede metrem, přestoupí na tramvaj a většina bude muset stejně ještě přestoupit na autobus. Úsek trasy metra IV.C1 se začal stavět v roce 2000 ze stanice Nádraží Holešovice, přes stanici Kobylisy do stanice Ládví a tak se také v roce 2004 zprovoznil.
Trochu politiky
Beru - li první zářijový týden, tak určitě zaujal proslov pana Babiše při jednání o důvěře vládě. Komentováno bylo všude a je to spíše smutné, co pan poslanec za ANO předvedl. Tudy asi cesta nevede. Přečetl jsem si , že pan Michálek zvolený za Piráty řekl, že s tou energetikou je potřeba něco urychleně dělat. To je vidět jak Piráti se 3 ministry ve vládě myslí na vše. Jenomže pozdě. Takto měli myslet před půl rokem a něco dělat. Náměstky mají skoro na všech ministerstvech. S další "významnou" změnou přišel pan ministr Bartoš z MMR zvolen za Piráty. Původně jsem si myslel, že přichází s novelou Stavebního zákona, nebo s ucelenou změnou Zákona o zadávání veřejných zakázek (ZZVZ). Ale ani to ne. Navrhovaná změna ZZVZ je podle mne spíše účelová. Nevím kdo panu ministrovi vnuknul myšlenku ještě zúžit konkurenci a vyřadit z veřejných soutěží, ne soudem danou společnost. ale celé holdingy či jiná uskupení, včetně nových společností v těchto uskupeních. Když už se i díky panu ministrovi málo staví, neboť nejsou potřebná povolení, ani nový Stavební zákon, je nutné zúžit a rozbít konkurenci alespoň o jedno společenství /Metrostav/. Ale proč by se Piráti starali o vše. Je volební kampaň a je potřeba udržet, dle mého, neschopného primátora Hřiba v Praze. Jak jsem se nyní dočetl, tak ve smlouvě STAN a Pirátů před volbami do Poslanecké sněmovny je. že pravidelná odměna státu, která je udělovaná stranám má u PirSTAN, které bylo takto ve volbách, dané dělení. Dvě třetiny odměny pro Piráty (4 poslanci) a jedna třetina pro STAN (22 poslanců). A STAN prý dohodu drží a platí. Tak je pro Piráty vše v pořádku.
Josef Kutil
Dopravní stavby – metro I.D – práce před zahájením stavby (II)
Pracemi před zahájením stavby metra I.D jsem se zabýval již v minulém blogu. Byly to hlavně pasportizace a příprava monitoringu. Dnes bych se chtěl zaměřit na stavbu.
Josef Kutil
Dopravní stavby – metro I.D, práce před zahájením stavby
Před každým zahájením, zvláště tak velké dopravní stavby, je nutné provést (mimo zajištění úředních povolení) řadu odborných činností. Myslím teď to skutečné zahájení stavby, ne to slavnostní.
Josef Kutil
Dopravní stavby – metro IV. B Českomoravská – Černý most
Výstavba tohoto úseku metra začala v roce 1989 a potýkala se po celou dobu s finančními problémy a byla uváděna do provozu postupně.
Josef Kutil
Dopravní stavby - obklady za stanicí metra Smíchovské nádraží
V roce 1985 se otevírala trasa metra I.B a architektura stanic byla tomuto přizpůsobena. Tím nejhorším byla stanice Moskevská, dnes Anděl. Stanice Smíchovské nádraží byla vyjímkou.
Josef Kutil
Dopravní stavby – povodně v metru 2002 (2. část)
Jak se obnovovaly zatopené stanice metra po povodních v srpnu 2002 a zásadní problémy s tím spojené.
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl
Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...
Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování
Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...
Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci
Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Hromadná nehoda poblíž letiště uzavřela Pražský okruh, jedno z aut skončilo na střeše
Všechny složky integrovaného záchranného systému zasahují na 27. kilometru Pražského okruhu, kde...
Česko a Německo sdílí pohled na válku Ruska proti Ukrajině, řekl Pavel
Aktualizujeme Německý prezident Frank-Walter Steinmeier zahájil dvoudenní návštěvu Prahy. Na Pražském hradě ho...
Steinmeier si v Praze může zlepšit reputaci. Poškodil mu ji döner v Turecku
Pondělní dvoudenní návštěva Česka s fotkami od Vltavy je pro německého prezidenta Franka-Waltera...
Člověk v tísni poprvé sbírá peníze na Palestince. Hamásu nepůjdou, slibuje
Největší a nejznámější česká humanitární organizace se odhodlala k bezprecedentnímu kroku. Poprvé...
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...
- Počet článků 16
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 201x