Dopravní stavby - povodně v metru 2002 (1. část)
Letos v srpnu tomu bylo 20 let co se voda z povodní vlila do stanic metra. Ať už ze stanic v Karlíně, z Nádraží Holešovice, nebo odjinud, to je dnes jedno. Po opadnutí vody se začala voda z metra čerpat. Na denních štábech se zjišťovalo kolik vody se kde vyčerpalo a o kolik klesla voda ve stanicích. Čerpalo se nepřetržitě, byly osazeny diesel centrály, kromě množství hasičů z Čech, přijeli hasiči z Berlína, Norimberku, z Dánska. Ti přivezli čerpadla na čerpání opravdu z velkých hloubek. Museli jsme je rozmístit tak, aby mohli čerpat přímo do Vltavy, nebo jejích přítoků. Voda ovšem neklesala ve stanicích. Počítalo se s tím, že ochranný systém metra a jeho zavřená "protiatomová vrata" a množství ucpaných průchodek kolem nich vodu nepustí. Jenže průchodky nevydržely a muselo se uznat , že prostor metra je jednolité jezero. Změřili jsme hladiny vody ve stanicích Karlovo náměstí a Vysočanská a byla z hlediska nadmořské výšky stejné a bylo jasno. Mezitím DP Praha organizoval MHD dostupnými prostředky, včetně nezatopených stanic metra.
Byla to hektická doba s nesmírným nasazením a očekáváním co bude dole po odčerpání vody. Lidé byli pod obrovským tlakem. Když přijeli hasiči z Dánska a my je neměli okamžitě kam umístit, hovořil se mnou generál z Hasičského záchraného sboru hodně nahlas, že až bude po všem, že mne nechá zavřít. I to se stává, ale každému se muselo připravit smysluplné místo pro jeho práci. A to vlastně rekonstrukce ještě nezačala. Odhadovali jsme škody na 2 až 3 mld. Kč. Nevěděli jsme co se objeví dole na nástupištích, ale hlavně v technických energetických prostorech DPP raha. Bylo jisté že pod vodou jsou měnírny, distribuční transformovny, eskalátory a všechna další energetická zařízení. Teprve později se rozhodovalo co dál, aby se metro dalo v nějakých termínech zprovoznit a kolik to ve skutečnosti bude stát finančních prostředků.
Trochu politiky
Dnes večer si poslechnu pana premiéra v projevu k národu. Ale jsem z Prahy, tak jsem si poslechl 16.9. předvolební debatu o Praze na ČT 24. Energetiku neřeším, protože u hlavních stran je to skoro stejné a většina ví, že ceny energií ovlivní hlavně vláda a ne oni. Podívejme se na otázku městských bytů. Jak stávající koalice propagovala co všechno udělá. Bohužel dodnes nic. Ale zřídila Pražskou developerskou společnost, to je vše.
Město Plzeň jako investor postavilo 102 bytů a nyní dalších 18 domů se 179 byty a má připraveny další. Bez nutnosti zakládat další společnost.
Druhá věc je otázka Dopravního podniku hl. m. Prahy a kauzy Dozimetr. Připadalo mi, že pan primátor Hřib zvolen za Piráty nikdy nebyl primátorem, který město řídí. Že to všechno oni, ti druzí, já pouze primátor. Bohužel. To samé Praha sobě. Tvrzení, že my jsme udali pana Hlubučka a nic je spíš komické. Celé vystoupení bylo o tom, co jsme my dokázali a co vše uděláme. Pan Čižinský za Prahu sobě byl dříve poslanec za KDU - ČSL. Před lety byl poslanec a ministr za KDU - ČSL pan Josef Lux. Měl svoji přezdívku, ale byla to osobnost. Pan zastupitel Čižinský je důstojným nástupcem této přezdívky, jen je trochu víc hadovitější a není osobnost. To, že preferuje pro příští volební období stávající koalici je hezké, ale TOP 09, KDU - ČSL a ODS kandidují v koalici Spolu. Takže je to buď všechny nebo nic. Nebo Ano? Hlavně kandidovat, dostat 5 procent a někde být.
Pan exprimátor Svoboda za Spolu řekl, že ohledně dopravy v Praze by měla být rovnocenost mezi automobily, cyklisty a chodci. Současná koalice přemalovala Prahu na cyklistickou a celou dopravu tím znehodnotila. Jezdím autem a někdy i na kole, ale to co je na silnicích je hrůza.
Josef Kutil
Dopravní stavby – metro I.D – práce před zahájením stavby (II)
Pracemi před zahájením stavby metra I.D jsem se zabýval již v minulém blogu. Byly to hlavně pasportizace a příprava monitoringu. Dnes bych se chtěl zaměřit na stavbu.
Josef Kutil
Dopravní stavby – metro I.D, práce před zahájením stavby
Před každým zahájením, zvláště tak velké dopravní stavby, je nutné provést (mimo zajištění úředních povolení) řadu odborných činností. Myslím teď to skutečné zahájení stavby, ne to slavnostní.
Josef Kutil
Dopravní stavby – metro IV. B Českomoravská – Černý most
Výstavba tohoto úseku metra začala v roce 1989 a potýkala se po celou dobu s finančními problémy a byla uváděna do provozu postupně.
Josef Kutil
Dopravní stavby - obklady za stanicí metra Smíchovské nádraží
V roce 1985 se otevírala trasa metra I.B a architektura stanic byla tomuto přizpůsobena. Tím nejhorším byla stanice Moskevská, dnes Anděl. Stanice Smíchovské nádraží byla vyjímkou.
Josef Kutil
Dopravní stavby – povodně v metru 2002 (2. část)
Jak se obnovovaly zatopené stanice metra po povodních v srpnu 2002 a zásadní problémy s tím spojené.
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl
Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...
Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování
Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...
Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci
Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...
Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město
Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...
Jak se chystá převrat. V Německu začíná proces s extremistickou skupinou
Z členství v teroristické organizaci a z přípravy vlastizrádného aktu se od pondělka před soudem ve...
Vyšetřování Vrbětic končí. Nemůžeme očekávat spolupráci Ruska, řekl Rakušan
Přímý přenos „Je prokázáno, že oba výbuchy provedli příslušníci ruské zpravodajské služby GRU. Jejich motivem...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Neodstoupím, řekl Sánchez po kauze manželky. Zlepšeme politickou kulturu, vyzval
Španělský premiér Pedro Sánchez oznámil, že demisi nepodá. Zvažoval ji s ohledem na kauzu, v níž je...
- Počet článků 16
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 201x