Dopravní stavby – povodně v metru 2002 (2. část)
Jak jsem psal na závěr 1. části, hlavní otázka byla energetická zařízení v zatopených stanicích. Nevěděli jsme, zda bude možné zařízení znovu oživit. V rámci technologických dodávek se začaly zkoumat možnosti potencionálních dodávek obrovského množství kabelů a dalších technologií.
Jako první bylo třeba předjednat dodávky dezinfekčních prostředků a vysoušecích zařízení. Pracovníci DP a dalších firem, o kterých se předpokládalo, že budou muset chodit do zaplavených stanic a tunelů, chodili na očkování.
Zapomněl jsem také na dvě utopené soupravy ve stanici metra Florenc na trase B. Musíme si uvědomit, že začít chodit do stanic a vestibulů metra po vyčerpání vody znamenalo všude chodit pěšky i po eskalátorech a s baterkami. Všude byl smrad, špína, mazlavé blátíčko a odtržené kusy materiálů z obkladů metra.
Proudy vody omývaly schodiště, vestibuly, eskalátorové tunely, i když dole ještě byla voda. Ve stanicích i eskalátorových tunelech byl ve většině nasákavý obkladový či podhledový materiál a nad tím ještě další akustické silně nasákavé polštáře. Vše muselo pryč, ven z metra, nebo umýt a dezinfikovat až na ostění stanic a tunelů.
To byl začátek toho, co teprve začalo, tj. obnova metra. Musím říci, že DP Praha organizoval v té době skvěle dopravu podzemní i nadzemní a oceňuji roli bývalého GŘ DP Praha In memoriam Milana Houfka.
Trochu o politice
Je po volbách. Asi to v Praze zatím nic nevyřešilo, ale uvidíme co vznikne po jednáních. Jen jedno. Volby úplně zastínily v posledních dnech celostátní problémy ohledně energií a sociálního řešení dopadů. Zastínily i to že, máme předsednictví EU. Asi je lepší to nechat na příště, jednání probíhají a nevím jak dopadnou.
Josef Kutil
Dopravní stavby – metro I.D – práce před zahájením stavby (II)
Pracemi před zahájením stavby metra I.D jsem se zabýval již v minulém blogu. Byly to hlavně pasportizace a příprava monitoringu. Dnes bych se chtěl zaměřit na stavbu.
Josef Kutil
Dopravní stavby – metro I.D, práce před zahájením stavby
Před každým zahájením, zvláště tak velké dopravní stavby, je nutné provést (mimo zajištění úředních povolení) řadu odborných činností. Myslím teď to skutečné zahájení stavby, ne to slavnostní.
Josef Kutil
Dopravní stavby – metro IV. B Českomoravská – Černý most
Výstavba tohoto úseku metra začala v roce 1989 a potýkala se po celou dobu s finančními problémy a byla uváděna do provozu postupně.
Josef Kutil
Dopravní stavby - obklady za stanicí metra Smíchovské nádraží
V roce 1985 se otevírala trasa metra I.B a architektura stanic byla tomuto přizpůsobena. Tím nejhorším byla stanice Moskevská, dnes Anděl. Stanice Smíchovské nádraží byla vyjímkou.
Josef Kutil
Dopravní stavby - povodně v metru 2002 (1. část)
Silné deště a následné povodně na velkém území Čech způsobily v srpnu 2002 též zatopení 19 stanic metra. Jak se dávalo metro dohromady byla jedna z nejrychlejších staveb v Praze.
Josef Kutil
Dopravní stavby - obsluha Bohnic metrem?
Nejedná se o stávající problematiku, ale o rozhodování v 90.letech minulého století kam pokračovat s metrem za stanicí Nádraží Holešovice.
Josef Kutil
Dopravní stavby - nová trasa metra, možná O,E,S
Co nového by z hlediska metra mohlo vziknout, co má smysl dnes budovat a co by mělo mít z mého pohledu v dopravě prioritu.
Josef Kutil
Metro IV.B - Českomoravská - Černý most - Nová rakouská tunelovací metoda NRTM
V roce 1995 přišel i do metra nový způsob ražby podzemních děl. Nenavazuje na ražby tehdejšími štíty, ale ražby jsou zajišťovány prvotním zajištěním ostění.
Josef Kutil
Dopravní stavby - plavené tunely metra pod Vtavou
Mělký přechod tunelů metra mezi Holešovicemi a Trojou byl nejdříve řešen realizací ve třech jímkách v řečišti Vltavy. Nové řešení, vybetonování v suchém doku a jeho usazení do skutečné polohy bylo hodně inovativní.
Josef Kutil
Dopravní stavby - Most u stanice metra Zličín
Pozemky pro stavby se nyní vykupují za vysokou cenu, ale i před 30 lety byly ceny vysoké. Mnohé peníze změnili, některé ne. Nyní stojí most už 28 let a potřebuje rekonstrukci. Co dál dopravně nejen s mostem, ale s celým územím?
Josef Kutil
Dopravní stavby - Stavební řízení a obstrukce
Asi ne každý chce, aby se i u nás rychle a rozumně stavělo. Možnosti současného stavebního řádu a vytvoření aktivistických skupin (myslím, že většina aktivistů je tam hlavně kvůli svému egu), je špatně pro výstavbu u nás.
Josef Kutil
Dopravní stavby - Ochranný systém metra
V době, kdy bylo nebezpečí atomové války blízko(nevyhodnocuji současnost), byly kryty na mnohých místech a pražské metro je ideální místo. Celý systém stavebních, technologických a řídících systémů se nazývá ochranný systém metra.
Josef Kutil
Dopravní stavby - Stanice metra Hůrka
Vzhlížíme k autoritám, ale nevíme, jestli autoritou je. Je li někdo primátor, měl by se tak chovat. Mnohý politik říká to, co se mu právě hodí. Prémiér není vyjímkou.
Josef Kutil
Dopravní stavby - Stavba metra trasy D v Praze
Podzemí Prahy je protkáno řadou tunelů. Jsou to i tunely metra. Připravit se na vlastní ražbu tunelu, prozkoumat terén podzemí, je základem toho, abysme jednou nekoukali seshora do obrovské jámy a aby nedošlo k nějakému neštěstí.
Josef Kutil
Dopravní stavby - Městský okruh Blanka - stavební řízení
Článek se zabývá tím, co se také může stát při projednávání stavebního řízení na tak velkou dopravní stavbu jako je Blanka. Ono to není úplně k zasmání, ale ta paní bojovala svým způsobem a stále. Já jsem ji snad i obdivoval.
- Počet článků 16
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 201x