Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Dopravní stavby - obklady za stanicí metra Smíchovské nádraží

V roce 1985 se otevírala trasa metra I.B a architektura stanic byla tomuto přizpůsobena. Tím nejhorším byla stanice Moskevská, dnes Anděl. Stanice Smíchovské nádraží byla vyjímkou.

V roce 1985 se otevírala trasa metra I.B Smíchovské nádraží - Florenc. Přišel jsem tam až v později a architektonická řešení stanic byla skoro projekčně dořešena. Ve všech stanicích nové trasy byla navržena okázalá témata, nejlépe v dnešní stanici Anděl. Můj tehdejší vedoucí inženýringu chtěl, aby obklad za stanicí metra Smíchovské nádraží byl jednoduchý, prostý a nezaujatý. Nový obklad byl navržen z pohledového betonu. Jeho vize byla bez ideologie, střídmost a jednoduchost. Problém byl v tom, v té době vyrobit něco jako pohledový beton. Dnes už není problém cokoli takového vyrobit přímo na stavbě a v nejlepší kvalitě. Nakonec můj vedoucí objížděl betonárky a vše možné, kdo by byl schopen vyrobit, alespoň panely z pohledového betonu, které by se složily nad sebe. Nakonec se to panu staviteli povedlo a tak jak to chtěl bylo i zrealizováno. Za to mu záleží velké díky. Bez ohledu na vše byl v té době uveden do provozu "terminál" metro, tramvaj, autobus, České Dráhy. V té době se to zdálo jako nejlepší, ale doba pokročila. Dnešní řešení dopravní situace na přestupních terminálech je dnes řešena jinak, ve mnoha studiích, bez odpovědnosti zpracujících a jen studie. Škoda.

Trochu z politiky

Nechci komentovat soušasné 2. kolo senátních voleb, na to je komentátorů a politologů mnoho a výsledek je zřejmý z veřejnoprávních médií pro které je to krásné téma a proto tu jsou. Vrátím se povolebním jednáním o budoucí koalici v Hlavním městě Praze. Složení Zastupitelstva HMP a rozdělení křesel je dáno. Složení úspěšné koalice do budoucích let a složení Rady HMP zatím známo není. Mohu jen čerpat ze zdrojů svých, na internetu a tisku. Jak slyším podmínky  primátora "ex" Hřiba a jeho snaha dotlačit do vládnoucí koalice i uskupení pana Čižinského Praha Sobě, jsou neskutečné. Kádrovat vítěze voleb je neúcta k volbám a zastupitelům, kteří volby vyhráli. Trochu pokory a lehce povislé rty v obličeji by byli pro Piráty v Praze příznačnější. Oceňuji přístup STAN, jsou v těžké situaci, ale současná jednání s nimi se zdají konstruktivní. Možná nakonec v Praze vznikne koalice Spolu a ANO, třeba i s podporou STAN. Není to pak ze strany voličů zrada proti volbám a Pražanům. Je to důsledek arogance a neuznávání ze strany Pirátů demokracie v jednotlivých stranách. Pražané si přežili 4 roky s pirátským primátorem a stačilo.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Josef Kutil | úterý 4.10.2022 8:38 | karma článku: 9,62 | přečteno: 304x
  • Další články autora

Josef Kutil

Dopravní stavby – metro I.D – práce před zahájením stavby (II)

Pracemi před zahájením stavby metra I.D jsem se zabýval již v minulém blogu. Byly to hlavně pasportizace a příprava monitoringu. Dnes bych se chtěl zaměřit na stavbu.

22.11.2022 v 11:25 | Karma: 5,84 | Přečteno: 139x | Diskuse| Cestování

Josef Kutil

Dopravní stavby – metro I.D, práce před zahájením stavby

Před každým zahájením, zvláště tak velké dopravní stavby, je nutné provést (mimo zajištění úředních povolení) řadu odborných činností. Myslím teď to skutečné zahájení stavby, ne to slavnostní.

17.11.2022 v 22:57 | Karma: 4,77 | Přečteno: 155x | Diskuse| Politika

Josef Kutil

Dopravní stavby – metro IV. B Českomoravská – Černý most

Výstavba tohoto úseku metra začala v roce 1989 a potýkala se po celou dobu s finančními problémy a byla uváděna do provozu postupně.

26.10.2022 v 8:38 | Karma: 10,28 | Přečteno: 162x | Diskuse| Politika

Josef Kutil

Dopravní stavby – povodně v metru 2002 (2. část)

Jak se obnovovaly zatopené stanice metra po povodních v srpnu 2002 a zásadní problémy s tím spojené.

26.9.2022 v 9:07 | Karma: 7,25 | Přečteno: 126x | Diskuse| Ostatní

Josef Kutil

Dopravní stavby - povodně v metru 2002 (1. část)

Silné deště a následné povodně na velkém území Čech způsobily v srpnu 2002 též zatopení 19 stanic metra. Jak se dávalo metro dohromady byla jedna z nejrychlejších staveb v Praze.

19.9.2022 v 9:27 | Karma: 7,58 | Přečteno: 173x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

NATO určilo červené linie. Má dva scénáře zásahu proti Rusku, píší média

6. května 2024  12:35

Premium Severoatlantická aliance připravila krizové scénáře „červených linií“, při jejichž překročení...

S babičkou nepřežila nehodu ani vnučka. Její orgány zachránily tři jiné děti

6. května 2024  12:02,  aktualizováno  13:46

Nehoda z Čáslavic na Třebíčsku si vyžádala druhou oběť. Auto tam minulý čtvrtek zatím z...

Aktivisté žádají konec pedagožky Univerzity Karlovy a přednášky o „genocidě v Gaze“

6. května 2024  12:46,  aktualizováno  7.5 9:13

Karlova univerzita by měla přehodnotit zaměstnávání osob jako je doktorka Irena Kalhousová, uvádí...

Česká televize odvysílá před eurovolbami i debatu evropských lídrů

12. května 2024

I Česká televize nabídne divákům před volbami do Evropského parlamentu předvolební debaty lídrů...

Hrad začal platit cesty prezidenta. Za Zemana je celé musely financovat kraje

12. května 2024

Premium Když prezident přijede do krajů, nemá kolem toho být obrovská pompa, která stojí nejen hodně...

Pomohli její zemi bránit proti Japoncům. Filipínka teď o Češích vydává knihu

12. května 2024

Premium Měli to být spojenci nepřítele, ale namísto toho čtrnáct statečných Čechů nasadilo život, aby...

Úlet novin pečetil Trumanův triumf, lovec gangsterů už šok nerozdýchal

12. května 2024

Seriál Americké prezidentské volby dokážou překvapit, i když si všichni myslí, že dopředu vědí, jak...

  • Počet článků 16
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 201x
Jmenuji se Josef Kutil a jsem ročník 1960. Absolvoval jsem stavební fakultu ČVUT. Víc jak deset let jsem strávil v Inženýringu dopravních staveb a.s. na přípravě a realizace velkých, převážně dopravních staveb v Praze. Na výstavbě metra pracuji dál a snažíme se zahájit stavbu metra D v Praze.

Seznam rubrik