Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Dopravní stavby - Stavební řízení a obstrukce

Asi ne každý chce, aby se i u nás rychle a rozumně stavělo. Možnosti současného stavebního řádu a vytvoření aktivistických skupin (myslím, že většina aktivistů je tam hlavně kvůli svému egu), je špatně pro výstavbu u nás.

Chtěl bych něco říct k přípravě staveb. Spíše k tomu co se nezakazuje, co je nyní dovoleno prakticky všem. Mnohé a rozumné věci nikdo nikomu nezazlívá. Při přípravě úseku metra ze stanice Nádraží Holešovice do Kobylis a Ládví, upozornili organizace a následně úřad, že v oblasti nad trasou metra se nachází vzácná oblast porostů i drobných zvířat a brouků. Opravdu jsme se během územního a stavebního řízení tomuto věnovali, dělali průzkum, pozorování a udělali opatření. Nebyl důvod s někým válčit a tahat si trička. Jsou-li strany vstřícné, dá se dohodnout, domluvit se na podmínkách a stavět. Ale co se děje dnes. Takzvaní aktivisté, společenství, nebo jiné druhy skupin vstupují do územních a stavebních řízení i když to s nimi nemá nic společného a hledají možnosti a důvody jak se do těchto řízení dostat. Bohužel ne již pro to, aby rozumně argumentovali a daly se připomínky řešit. Bohužel jsou to většinou obstrukce, vymyšlené podjatosti, odvolání proti všemu. Budou-li připomínky takové, aby se daly prověřit a uzavřít, nikdo z investorů neřekne ani slovo. Když se někdy podívám na obstrukce v Poslanecké sněmovně, jsem naštvaný. Co se ale děje při územních a stavebních řízeních se slušně popsat nedá. Snad kdyby se vyčíslily ztráty z toho, že se stavba prodloužila a dala se jim k úhradě jen inflace, bylo by lépe.

 

Trochu politiky

Posledně jsem nekritizoval pana ministra zdravotnictví, ale systém psaní reportáží o české politice a českém životě, který běží dál. Snad ne všichni ministři a ne na 100% pracují na ukrajinském konfliktu. Navíc snad nejsou se svými PR štáby sami. Týká se to i toho co jsem psal nahoře a to je nový Stavební zákon, kde je, jaké má zásady, co chce prosadit. To bych si taky rád přečetl. Nejen Stavební řád, ale co se kde děje pro mne, normálního voliče. To bych si rád v tisku přečetl.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Josef Kutil | úterý 22.3.2022 9:42 | karma článku: 6,30 | přečteno: 146x
  • Další články autora

Josef Kutil

Dopravní stavby – metro I.D – práce před zahájením stavby (II)

Pracemi před zahájením stavby metra I.D jsem se zabýval již v minulém blogu. Byly to hlavně pasportizace a příprava monitoringu. Dnes bych se chtěl zaměřit na stavbu.

22.11.2022 v 11:25 | Karma: 5,84 | Přečteno: 139x | Diskuse| Cestování

Josef Kutil

Dopravní stavby – metro I.D, práce před zahájením stavby

Před každým zahájením, zvláště tak velké dopravní stavby, je nutné provést (mimo zajištění úředních povolení) řadu odborných činností. Myslím teď to skutečné zahájení stavby, ne to slavnostní.

17.11.2022 v 22:57 | Karma: 4,77 | Přečteno: 155x | Diskuse| Politika

Josef Kutil

Dopravní stavby – metro IV. B Českomoravská – Černý most

Výstavba tohoto úseku metra začala v roce 1989 a potýkala se po celou dobu s finančními problémy a byla uváděna do provozu postupně.

26.10.2022 v 8:38 | Karma: 10,28 | Přečteno: 162x | Diskuse| Politika

Josef Kutil

Dopravní stavby - obklady za stanicí metra Smíchovské nádraží

V roce 1985 se otevírala trasa metra I.B a architektura stanic byla tomuto přizpůsobena. Tím nejhorším byla stanice Moskevská, dnes Anděl. Stanice Smíchovské nádraží byla vyjímkou.

4.10.2022 v 8:38 | Karma: 9,62 | Přečteno: 304x | Diskuse| Politika

Josef Kutil

Dopravní stavby – povodně v metru 2002 (2. část)

Jak se obnovovaly zatopené stanice metra po povodních v srpnu 2002 a zásadní problémy s tím spojené.

26.9.2022 v 9:07 | Karma: 7,25 | Přečteno: 126x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Aktivisté žádají konec pedagožky Univerzity Karlovy a přednášky o „genocidě v Gaze“

6. května 2024  12:46,  aktualizováno  7.5 9:13

Karlova univerzita by měla přehodnotit zaměstnávání osob jako je doktorka Irena Kalhousová, uvádí...

Důchod daleko, ale práci nedostanou. Nezaměstnaných šedesátníků přibývá

11. května 2024

Premium Lidé kolem šedesátky při hledání zaměstnání narážejí na zeď. Zaměstnavatelé o ně nestojí, preferují...

ANALÝZA: Smutný Den nezávislosti Izraele. Ve válce, opuštěn a rozhlodáván zevnitř

15. května 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v Izraeli „Měli bychom to oslavit. Určitě půjdu na hřbitov s kyticí květin a každému padlému dám na hrob...

Česká stopa zatčených oligarchů vede nejspíš k luxusním bytům v Praze

15. května 2024

Premium Ukrajina by mohla poprvé usilovat o zablokování nemovitostí, které její občan vlastní v Praze. Jak...

„Podívejte, vychází Země!“ Fotografie z Apolla 8 změnila lidstvu pohled na svět

15. května 2024

Seriál Země jako nádherné a životem překypující umělecké dílo uprostřed nicoty. Přesně tak zachytili naši...

Kočka, Rittig a další. Projekt mapuje, kdo ukrývá peníze v dubajských bytech

14. května 2024  22:46

Mezinárodní investigativní projekt Dubai Unlocked zmapoval, jak se dubajské nemovitosti staly...

Vyhrajte balíček z řady sebamed Anti-Redness
Vyhrajte balíček z řady sebamed Anti-Redness

Minulý týden jste soutěžili se sebamedem o kosmetiku pro nejmenší. Tento týden si pojďte zahrát o péči pro vás, a to konkrétně o řadu Anti-Redness,...

  • Počet článků 16
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 201x
Jmenuji se Josef Kutil a jsem ročník 1960. Absolvoval jsem stavební fakultu ČVUT. Víc jak deset let jsem strávil v Inženýringu dopravních staveb a.s. na přípravě a realizace velkých, převážně dopravních staveb v Praze. Na výstavbě metra pracuji dál a snažíme se zahájit stavbu metra D v Praze.

Seznam rubrik